רכבת בחוף כרמל. צילום: 970

אושרה תוכנית להקמת תחנת רכבת חדשה בחוף כרמל

הועדה לשמירת על הסביבה החופית אישרה את התכנית להכפלת מסילת החוף והקמת תחנת רכבת חדשה בחוף הכרמל. ראש העיר קליש בירכה על הירתמות גורמי הממשלה לטיפול בחיץ המסילה, לצד ראיית חשיבות חיזוק הקשר התחבורתי בין המטרופולינים.

בהחלטה שהתקבלה בשבוע האחרון, אישרה הועדה לשמירת על הסביבה החופית (הולחו”ף), את התכנית להכפלת מסילת החוף עד לתחנת חוף כרמל החדשה. התחנה החדשה תהיה ברובה תת קרקעית ותהווה את השלב הראשון בפרויקט מנהור הרכבת, אשר יסיר לראשונה מזה מאה שנה את חייץ המסילה, החוסם את הערי חיפה מחופיה.

במסגרת הקמת התחנה חדשה ייבנה חניון תת קרקעי ענק, שיאפשר לתכנן מחדש את סביבת התחנה ולשפר את הסביבה החופית שצמודה אליה. במסגרת זו ישופרו החיבורים של הולכי הרגל מכיוון מרכז התחבורה לחוף הים ולאזור התעסוקה מת”ם.

מדובר בשלב הראשון של מנהור הרכבות בחיפה עד מרכז העיר – קריית הממשלה – שנמצא גם הוא בתכנון. עם השלמת הפרויקט הנוסעים מחוף הכרמל לאזור המרכז ייהנו מנסיעה ברכבות מהירות של 250 קמ”ש שיאפשרו הגעה בפחות מחצי שעה בין חיפה ותל אביב.

בהחלטתה קובעת הועדה בין היתר: “..ההרחבה המוצעת לתחנה חוף הכרמל בעלת נוכחות והשפעה מצומצמת על תחום הסביבה החופית, כוללת מעברים מהתחום העירוני אל החוף ואף אינה פוגעת במעבר החופשי הציבורי לאורכו של החוף ובשימושים הקיימים בו. יתר על כן, הוועדה סבורה, כי חלופת תחנת חוף הכרמל משפרת את הנגישות בתחבורה הציבורית אל החוף היות והתחנה קרובה אל חוף הים ומוסיפה חיבורים בין העיר והחוף הקיים…”

אישור הוולחו”ף מאפשר את אישורה הסופי של התכנית בוועדה לתשתיות לאומיות בלוח זמנים קצר.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן